Distans stig

Start: 14:25 onsdag 2018-02-28
Slut: 17:00 onsdag 2018-02-28

Samling: RIG 14:25

Plastficka: A3

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag: Snöiga stigar och lite väg. Framförallt in och utgång från elevhemmet är väg.

Banlängder: Hela sträckan är ca 17 km med flera avkortningsmöjligheter.

Utrustning: Alla ska vara ombytta med löparskorna på fötterna.

Middag fram till 17:00.

Anmälda

  • 120

    • August Mollen
    • Hugo Jakobsson
    • Lisa Jonsson Nordin
    • Erik Wigle
    • Emil Auselius
    • Albin Andersson
    • Isac Ericsson
    • Axel Granqvist
  • 90

    • Albin Kronkvist
    • Alma Vilhelmsson
    • Oskar Svahn
    • Simon Svahn
    • Isa Envall
    • Sanna Fasth
    • Linda Nordin
    • Simon Harden
    • Emil Björnlinger
    • Joar Hertin
  • 70

    • Alma Holmqvist Johansson
    • Julia Rangert
    • Erika Källvik Leufven
    • Fanny J Sundblad
    • Filip Trofast
    • Lovisa Blomgren
    • Klara Höglund
    • Wilma Bergander
    • Hanna Johannesson
    • Hanna Johannesson
  • Skidor

    • Emanuel Herberthson
    • Jonas Soldini
    • Olof Ljunggren