Löpning stig med mikro-OL inslag

Start: 17:45 torsdag 2020-10-15
Slut: 19:30 torsdag 2020-10-15

Träning: Distanslöpning stig med mikroinslag

Samling: Brännemon spårcentral

Avresa/jogg: I god tid för att kunna springa iväg från Brännemon 17:45. Cykla gärna dit och använd hjälm


Plastficka: A3

Syfte: Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Kartskala: stiglöpning =1:10000 Mikro 1:2500

Banlängder: Grundslingan är 11 km + 4 mikrobanor mellan 600-950 meter

Utrustning: Pannlampa!! Skor och kläder för blandat skog och stig.

Mat: 15:30

Anmälan senast (för garanterad karta): torsdag fm kl:10

Övrigt: Använd hjälm när du cyklar och ha gärna med dig något torrt att byta om till när du cyklar hem.

Anmälda

  • Distans + Mikro

    • Alma Svennerud
    • Eleonora Alinder
    • Bogi Czako
    • Sixten Ekbladh
    • William Sturesson
    • Maxim Omelchenko
    • Alma Gustafsson
    • Jari Suter
    • Hilda Holmqvist Johansson
    • Viktor Gunnarsson
    • Amanda Granqvist
    • Filip Broling
    • Axel Elmblad
    • Märta Ljungberg
    • Olle Karlsson
    • Emma Eriksson
    • Elsa Sonesson
    • Thea Fagerström
    • Thea Nordin Abaji
    • Ebba Thern
    • Hanna Öberg
    • Klara Borg
    • Erik Ingermarsson
    • Arvid Aronsson