Distans/Långpass eller skidor

Start: 14:25 onsdag 2019-02-27
Slut: 17:00 onsdag 2019-02-27

Träning: Distans

Samling: RIG

Avjogg: 14:25

Plastficka: A3

Syfte: Alternativt skidor

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag/skoval: Hela rundan går på stig och väg (grusväg) 120 min rundan är nästan 20 km. 10 % av detta är asfalt, därefter blandat med stig och grusväg.

Kartskala: 1:15000

Banlängder: 120 min 100 min 80 min 60 min

Mat: 17:00

Anmälan senast (för garanterad karta): onsdag 10:00

Övrigt: Njut!

Anmälda

  • 80

    • Oskar Svahn
    • Sixten Ekbladh
    • Joar Hertin
    • Alma Hjertberg
    • Simon Svahn
    • Anna Gröll
    • Emanuel Herberthson
    • Erik Ingermarsson
    • Ebba Berglin
    • Mattis Persson
    • Viktor Jellvert Börjesson
  • 120

    • Simon Harden
    • Emil Auselius
    • Filip Trofast
    • Filip Trofast
    • Isac Ericsson
    • Petter Leibe Bergstedt
    • Hugo Lillieström
  • 100

    • Lukas Novak
    • Hilda Holmqvist Johansson
    • Hugo Djurstedt
    • Olof Ljunggren
    • Maxim Omelchenko
    • Albin Kronkvist
    • Axel Elmblad
  • 60

    • Klara Höglund
    • Wilma Bergander
    • Alma Vilhelmsson
    • Julia Rangert
    • Alva Sonesson
    • Thea Fagerström
  • Skidor

    • Martina Rizzi