Lätt distans

Start: 13:10 tisdag 2019-01-29
Slut: 17:00 tisdag 2019-01-29

Kortare långpass med lite OL-löpning. Ändå en hel del stig vissa km.

Samling: RIG 13:10

Plastficka:

Skala: A3

Genomförande: Tekniskt fokus på banans intensivare teknikdelar, ta er till punkten även om ingen skärm finns.

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag: Stig och skog, med lite inslag av grusväg.

Banlängder: 60-90 min

Nycklar: Ha kul!

Middag fram till 17:00.

Anmälda

  • 60 mim

    • Sixten Ekbladh
    • Erik Ingermarsson
    • Alma Hjertberg
    • Emma Eriksson
    • Anna Gröll
    • Nora Aegler
    • Märta Ljungberg
    • Simon Harden
    • Hanna Johannesson
    • Martina Rizzi
    • Martina Rizzi
  • 90 min

    • Simon Svahn
    • Oscar Johansson
    • Axel Elmblad
    • Erik Wigle
    • Johanna Källvik Leufven
    • Alva Sonesson
    • Erika Källvik Leufven
    • Ebba Hjertberg
    • Lukas Novak
    • Arvid Aronsson
    • Mattis Persson
    • Emanuel Herberthson
    • Isa Envall
    • Hilda Holmqvist Johansson
    • Gustav Runefors
    • Axel Granqvist
  • 75 min

    • Olof Ljunggren
    • Alma Holmqvist Johansson
    • Joar Hertin
    • Sara Granstedth