Intervaller

Start: 14:25 onsdag 2018-09-05
Slut: 17:00 onsdag 2018-09-05

Olika varianter. Se nedan för exempel

Vi samlas på RIG för att gemensamt värma upp och ta oss till Sjöängen där var och en har möjlighet att köra eget upplägg med gemensam slinga.

Exempel: Fartlek Tröskeltempo 3min*5st/vila90sec 70/20 7+5 5sekunder till 3min valfritt tempo valria repetitioner

Syfte: Rätt intervaller under tävlingssäsong där redan många fartpass/tävlingar förekommer i veckan.

Spring intervallerna i tröskeltempo eller strax ovanför för att förebygga för mycket laktatförflyttning och därmed minska slitaget muskulärt. Maxlängd på vila bör vara hälften av intervalltiden för att komma åt det aeroba systemet. Hårda anaeroba intervaller är ytterst slitsamma (dvs i de flesta fall lika lång eller längre vila än intervalltiden med hög intensitet). Du som har en tvälingsfri helg kan med fördel öka intensiteten och belasta kroppen hårdare idag så länge du följer din plan.

Anmälda

    • Albin Kronkvist
    • Oskar Svahn
    • Isa Envall
    • Joar Hertin
    • Julia Rangert
    • Axel Granqvist
    • Emanuel Herberthson
    • Alma Vilhelmsson
    • Viktor Waernqvist
    • Oscar Johansson
    • Sara Granstedth
    • Alva Sonesson
    • Emil Auselius
    • Ebba Berglin
    • Alma Holmqvist Johansson
    • Isac Ericsson
    • Arvid Aronsson
    • Martina Rizzi
    • Nora Aegler
    • Petter Leibe Bergstedt
    • Johan Lundbäck
    • Maxim Omelchenko
    • Erika Källvik Leufven
    • Hilda Holmqvist Johansson
    • Hugo Lillieström
    • Ebba Hjertberg
    • Alma Hjertberg