Busslängtan

Start: 13:10 tisdag 2018-01-09
Slut: 16:45 tisdag 2018-01-09

Förändring denna vecka. Hemlängtan tisdag istället för onsdag,

Busslängtan från Bruzaholm.

Samling: RIG 13:10

Plastficka: A3

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag: Skog/kuperat beräknad km tid 10-14 min/km. Titta på klockan emellanåt, stark kupering vissa sträckor. Banlängder: 120 min, 90 min och 70 min

Utrustning: Alla ska vara ombytta med löparskorna på fötterna. Pannlampa behövs. Ta med ombyte!!!

Middag fram till 17:00.

Anmälda

  • HL 120

    • August Mollen
    • Gustav Runefors
    • Amanda Kleijn
    • Isac Ericsson
    • Oscar Johansson
    • Isak Hertin
    • Albin Andersson
    • Hugo Lillieström
    • Filip Trofast
    • Emil Auselius
  • HL 90

    • Albin Kronkvist
    • Alva Sonesson
    • Sara Granstedth
    • Emil Björnlinger
    • Julia Rangert
    • Alma Holmqvist Johansson
    • Alma Holmqvist Johansson
    • Simon Svahn
    • Ebba Hjertberg
    • Hugo Djurstedt
    • Joar Hertin
    • Olof Ljunggren
    • Emanuel Herberthson
    • Fanny J Sundblad
    • Mattis Persson
    • Erika Källvik Leufven
    • Ebba Berglin
    • Oskar Svahn
  • HL 70

    • Hanna Johannesson
    • Wilma Bergander
    • Klara Höglund
    • Viktor Waernqvist
    • Hugo Jakobsson
    • Jonas Soldini
    • Johanna Källvik Leufven