Distanslöpning

Start: 14:25 onsdag 2017-12-20
Slut: 17:00 onsdag 2017-12-20

Distanslöpning

Samling: RIG kl 14:25

Plastficka: A3

Genomförande: En bana med avkortningsmöjligheter och OL-inslag finns. Start och mål vid Brännemon. Till Brännemon tillkommer 2,4km enkel väg. Cykla till och från Brännemon är rekommenderat. Karta fås på RIG. Planera och beräkna din tid så att du kommer tillbaka i tid i enlighet med vad du planerat.

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag: 2,4km asfalt enkel väg till Brännemon. Mestadels skog på banan blandat med skog och väg.

Banlängder: 13,5km Start och mål Brännemon.

Utrustning: KLOCKA. Alla ska vara ombytta med löparskorna på fötterna. Pannlampa behövs.

Middag fram till 17:00.

Anmälda

    • Albin Andersson
    • Albin Kronkvist
    • August Mollen
    • Simon Harden
    • Emanuel Herberthson
    • Hugo Djurstedt
    • Oscar Johansson
    • Erik Wigle
    • Gustav Runefors
    • Hanna Johannesson
    • Ebba Berglin
    • Isac Ericsson
    • Lisa Jonsson Nordin
    • Klara Axelsson
    • Simon Svahn
    • Emil Björnlinger
    • Alva Sonesson
    • Viktor Waernqvist
    • Fanny J Sundblad
    • Sanna Fasth
    • Amanda Kleijn
    • Filip Trofast