Distanslöpning Övningsfältet

Start: 14:25 onsdag 2017-12-13
Slut: 17:00 onsdag 2017-12-13

Hela rundan går på skjutfältet

Samling: RIG 14:25

Plastficka: A3

Syfte: När du springer långpass är tanken att du ska träna på att bli mer uthållig i musklerna (lokala systemet). Det gör du på bästa sätt genom att springa i ett lugnt tempo. Ligger pulsen på någonstans mellan 60-70% av max så är det ofta ett bra mått på att du har ett bra tempo (självklart varierar det från person till person).

Till exempel: Har du en maxpuls på 200 slag/min så ska du ha en puls mellan ca 120-140 slag/min. Försök att hålla ett jämnt lugnt tempo genom hela passet. Var medveten om att i skog kopplas fler muskler in i olika kombinationer vilket leder till att pulsen drar iväg. Om det krävs, gå i uppförsbackarna. Våga ta det lugnt utan att hetsa för att visa att du är nåt… Spring gärna flera tillsammans inte ensam.

Underlag: ca 3 km asfalt i alla banor pga fram och tillbaka från elevhemmet till startpunkt. Denna sträcka är inräknad i banlängderna. Ca 40 % är skogsstig/grusväg, resten är skog. Ju längre runda du springer desto mer skog.

Banlängder: 120 min, 100 min och 70 min

Utrustning: Alla ska vara ombytta med löparskorna på fötterna. Pannlampa behövs.

Middag fram till 17:00.

Anmälda

  • 90-100

    • Mattis Persson
    • Albin Kronkvist
    • Emil Auselius
    • Isac Ericsson
    • Simon Svahn
    • Jonas Soldini
    • Jacob Wolfram
    • Oskar Svahn
    • Hugo Jakobsson
    • Hugo Djurstedt
    • Gustav Runefors
    • Viktor Waernqvist
    • Emil Björnlinger
    • Klara Andersson
    • Klara Axelsson
    • Ebba Berglin
    • Emanuel Herberthson
    • Filip Trofast
    • Amanda Kleijn
  • 120

    • Erik Wigle
    • Axel Granqvist
    • Isa Envall
    • August Mollen
    • Oscar Johansson
    • Lisa Jonsson Nordin
    • Hugo Lillieström
    • Isak Hertin
    • Simon Harden
    • Sanna Fasth
  • 70

    • Fanny J Sundblad
    • Alma Vilhelmsson
    • Olof Ljunggren